Karma

Det lönar sig alltid att vara snäll och göra små goda gärningar. Speciellt när man storhandlar. 
  Häromdagen var jag på Lidl. Jag handlar där för att det är billigt såklart, men tyvärr är det lite långt från huset. Jag måste ta bussen ca en kvart. Iofs inget konstigt med det, men med matkassar så är det ju alltid lite krångligt. Speciellt då häromdagen då jag hade ovanligt tunga kassar. Jag kände det redan när jag kom till kassan att det skulle bli jobbigt, men började lägga upp mina varor på bandet. 
  Bakom mig stod en kille som hade typ 3 grejer, så jag sa att han gärna fick gå före mig i kön om han ville. Han blev ju jätteglad och tackade så mycket. Dagens goda gärning. 
   När jag kom ut ut butiken hade jag en stor shoppingkasse på varje axel och toapapper i handen. Jag började gå mot busshållplatsen med tunga steg, när killen som gått före mig ropade på mig från parkeringen. Han erbjöd sig att köra mig hem! Dagens karma. 
   Det var så lyxigt att åka bil och bara hamna framför min ytterdörr utan att behöva knö på bussen som alltid är full. Tänk att folk kan vara så snälla!

Y var inte glad. "Tänk om han hade kidnappat dig!" 
  Fast nu blev jag ju inte kidnappad, jag hade ju karma på min sida. 

 
Fyllda kassar

Tankar

  • Emelie - Lever drömmen i Paris! säger:

    Haha, nej, vilket flyt! Känns lite läskigt, men känns det rätt i magen är det oftast tryggt.. :)

    Svar: Haha! Jag tror jag har slutat vara rädd, för under all den tid jag varit här och folk har berättat skräckhistorier för mig så har ingenting någonsin hänt mig.
    Linnea Ringhage

    2014-08-21 | 13:08:09
    Bloggadress: http://sockerskrin.blogspot.se

Dela dina tankar