Vendredi libre

Idag var en himla härlig fredag! Efter lite drömfrukost och kaffe med kalbi, mitt hjärta, och oundvikliga saker som disk och utskrivande av formulär (för sjukförsäkringen) så gick jag till resturangen där jag jobbade innan och hämtade ut det sista av en innestående lön och lönebevis. 
   Det var ganska trevligt att komma tillbaka ändå, att se alla mina gamla jobbarkompisar. Saknar dem ibland ändå. Det blev kindpussar till höger och vänster på franskt manér. 
  När jag kom ut ca 100 euro rikare mötte jag upp Saputra vid Gare St-Lazare för lite skräpmat. Sedan åkte vi till Cour St-Emillion och Parc Bercy, promenerade raskt i parken innan vi installerade oss i biograf-fåtöljer med varsin frappucino i handen. 
   Det var en alldeles lagom fredag, en fredag i min smak. Nu är det sent, jag äter wasabi-nötter. Inatt ska en vän till Y sova i med oss i vår pyttelägenhet. Stackaren är nyss hitflyttad från Italien och hade ingenstans att sova inatt. Tagga sleepover!

 


 
 

Tankar

  • Susanna Maria J säger:

    Härligt! :)

    Svar: Ja, det var det :)
    Linnea Ringhage

    2014-09-27 | 18:20:04
    Bloggadress: http://oslofru.com/

Dela dina tankar