Hier soir

Varje gång Chitai fixar någon sammankomst, vare sig det är picknick, fest eller sushimiddag så får han alltid ihop ett himla blandat gäng. Igår var inget undantag. Med blandade åldrar, sysselsättningar och härkomster samlades vi på en bar vid Opéra där Chitai reserverat ett loft åt oss. Samma ställe som förra året faktiskt. 
   De två mest intressanta personer jag träffade var nog Bertrand och ... en kille jag inte minns namnet på. Bertrand hade iaf lämnat sin karriär som informations-tekniker-ingenjör(något åt det hållet) för att satsa på att göra videor på Youtube och bli kändis, antar jag. Asså, vem gör sånt!?
   Den andre killen, han hade säkert något franskt namn som François eller så, var kameraman, typ frilans, och gick tidigt för att filma publiken under ett zombiefilms-maraton på en närbelägen biograf. Det visade sig även att han var halvsvensk men inte talade svenska. Sedan sa han "Min farbror var ihop med en kvinlig svensk politiker, hon heter Sjuman, Scuma..." Schyman! 
   Fatta! Killen har spenderat sin barndoms somrar tillsammans med F!'s taleskvinna! Världen är så himla liten. 
   Klockan två bröt vi upp och tog oss alla hemåt med olika nattbussar. Jag tror jag hade rekord i längsta resväg. Över en och en halv timme tog det innan jag kom hem till vår lägenhet. Somnade ganska snart därefter med kläder, smink och stora obekväma örhängen på. 

 


Tankar


Dela dina tankar