SFR de merde

Så igår, lördag, skulle jag sätta igång och ringa på massa lägenhetsannonser. Då bestämde sig SFR som är min franska moblioperatör för att sluta funka. 
   Franska kontantkort är allmänt konstiga, i alla fall de från SFR. Jag kan inte komma på något svenskt kontantkort där laddningen bara är giltig en vecka... eller? När man har SFR som operatör så är det så krångligt att jag kan gå åt. Man kan ladda med si och så många euro för si och så många dagar, sedan tar antingen pengarna slut innan dagarna är förbrukade eller så går tiden för laddningen ut innan man hunnit använda alla pengarna man laddat med. Orättvist och dyrt. 
   Nu senast laddade jag med 20 euro som ska ge mig obegränsat med sms och samtal i 30 dagar. Men när jag skulle sätta mig och ringa så ville det ändå inte funka, en röst sa att jag hade förbrukat min pott. Vilket lät orimligt om man nu inte ens har ett pottbaserat system. Jag vände mig till deras supportchatt men det var ju inte till någon nytta när den var helt automatisk. När jag sa "Tack för inget" fick jag svaret "Jag förstår inte din fråga". 
   Sedan, från ingenstans funkade det att ringa igen. Vilket var det sannerligen konstigaste jag varit med om. SkitSFR. 
   När jag fixat ett franskt bankkonto ska jag dock skaffa ett abonnemang från SFR som jag hade under min tid som au pair och som är fördelaktigt eftersom jag kan ringa gratis till fasta telefoner i Sverige med det. 

Tankar


Dela dina tankar