Certificat medical

Idag var jag hos doktorn på morgonen för att få ett intyg på att jag är relativt frisk, vilket jag måste lämna in till läraren i bollywood-danskursen för att få vara med(har iofs deltagit flera gånger utan detta, men nu började hon tjata). 
   Undersökningen var inget särskilt egentligen, han kollade mitt blodtryck, lungor, hjärta osv. Men sedan skulle jag plötsligt göra knäböj. 30 stycken. Man var ju tvungen att hålla god min, det hade varit förargerligt att inte får certifikatet för att man råkar vara en latmask. Sedan tog han 35 euro betalt för undersökningen. Tycker jag borde fått 35 euro för mina fina knäböj. 
   Jag fick i alla fall mitt intyg, och ett papper att skicka in till mitt sjukförsäkringsbolag. Synd att jag inte har något, haha! Men jag gillar denna doktor, han kände till och med igen mig från när jag var där med min halsfluss. Och så är han allmänt trevlig. Jag kanske åker ut till Le Vésinet bara för att göra mina läkarbesök hos honom när jag bor i Paris till hösten. 
 
 

Tankar


Dela dina tankar