Au marché

Dagens skörd

Idag gick jag och handlade grönsaker på marknaden, för jag ville ha riktigt goda jordgubbar till min tårta. Jag gillar att gå på marknaden, man får alltid smaka på massa godsaker. Tråkigt nog har jag inte gått dit så mycket sedan i höstas, kanske för att det inte är lika lockande att stå i kö utomhus när det är kallt. 
   Men det bästa är kanske bemötandet. På Carrefour, Monoprix och Picard(standard-mataffärer) ser kassapersonalen alltid sur ut. Men på marknaden är alla glada. Fråga mig inte varför. Och de är omtänksamma också. För jag köpte ganska mycket jordgubbar och då tittade försäljaren bekymrat på mig och sa "Det blir ganska dyrt". Jag sa att det var min födelsdag så det gjorde inget(även om det inte är jag som betalar). Då fick jag en extra jordbubbe att smaka på. Och bigarråer. Och en bit aprikos. Och när jag kom hem såg jag att han lagt i en citron och lite persilja i min kasse. 
  Ska gå tillbaka nästa vecka också, och köpa massa god frukt som börjar komma med sommarsäsongen. Mums!

Tankar


Dela dina tankar