Sovmorgon!

Igårkväll när jag faktiskt gått och lagt mig i skaplig tid och läste en bok för att somna fick jag sms från min värdmamma. "Du kan ta sovmorgon imorgon". 
  Lycka! Jag blev så glad att jag skrattade högt. Det passade så perfekt eftersom jag ska ut ikväll(håller tummarna, det har ju gått lite troll i det där). Men jag gick ändå upp strax efter 8, för att få lite ordning på dagen. Det första jag gjorde var att äta en skål flingor och sedan gick jag ut i de knappa minusgraderna eftersom jag bestämt redan igårkväll att jag skulle ha croissant till frukost. Mitt "vanliga" ställe(har varit där tre gånger) var stängt så jag fick gå till la bolangerie som låg två portar därifrån. 
   Jag avnjöt min croissant tillsammans med en espresso framför Ice Age. Ja, det var underbart att titta på tecknad film i mysbyxor nerbäddad under en filt. Utan att sitta i källaren.
    Efter det hade jag ett långt telefonsamtal med min mamma. Jag har börjat längta så grymt efter min familj. Jag har ingen egentlig hemlängtan, jag trivs bättre än någonsin men jag önskar att de kunde vara här de med och att vi kunde prata hela tiden om allt. Därför är det så himla skönt att min mamma har möjlighet att prata med mig under dagarna(och vilken tur att jag kan ringa gratis till fasta nummer).
   Det var ungefär min dag hittills, förutom en lång dusch. Nu är det dags för mig att hämta barnen, ikväll ska H inte simma så vi åker direkt hem alla tre och så ska jag laga spagetti med köttfärssås. Mums säger jag!
 
 

Tankar


Dela dina tankar