Så trött att jag kan gå upp i atomer

Äntligen är denna långa vecka till ända! Jag har haft tre heldagar, den sista idag då lilla L dragit på sig lite tveksam feber och var hemma med mig. För att i alla fall få gjort lite under dagen placerade jag henne i min säng med Emil i Lönneberga spelandes på datorn så att jag kunde städa rummet under tiden. 
   Lunchen var av enklaste laget, uppvärmd blomkålssoppa från igår till mig(älskar bomkålssoppa!) och pasta till henne. Jag tvingade inte i henne kött, orkade inte. En stund efter lunch, vid 13, kom mamman hem för att börja med förberedelserna för H's kalas som gick av stapeln på kvällen. Medan hon lade L att sova middag tog jag en dusch, något jag velat göra sedan i morse men alltså inte hunnit. Jag var riktigt trött därefter(hade egentligen tänkt sova under dagen när jag skulle vara ensam) men det var bara att hugga i och hjälpa till med att blanda cupcake-frosting och gömma ledtrådar till skattjakten. 
   Sedan åkte vi och hämtade alla barnen till kalaset. Tre bilar behövdes. Barnen på kalaset var kompisarna från H's svenska klass, alltså den han är i under sina section-lektioner (har jag förklarat hur hans skola funkar?). I vilket fall kunde alla barnen svenska, trevligt och skönt! Jag fick fyra små tjejer i min bil, höjde radion för att få dem i feststämning(det skulle ju bli disco) och svarade på frågor om min pojkvän, haha! Sötisar. 
   Sedan var det full rulle från det att vi kom hem till kl 19:30 när kalaset var slut. Då skulle det städas. Ca 21 var jag färdig. Nu är jag hungrig, har fortfarande inte ätit middag.
 
Alla älskar Emil!
 

Tankar


Dela dina tankar