Back to work!

Första arbetsdagen efter 10 dagars julledighet var en heldag som gick förvånansvärt snabbt trots sömnbrist från både min och barnens sida (Jag somnade kl. 15 på nyårsdagen och sov 4 timmar, sedan sov jag ytterligare ca 4 timmar natten mellan tisdag och onsdag).
    Tack vare att H hade en kompis som kom hit och lekte i ca 5 timmar så underhöll de sig själva till stor del. Två koppar kaffe på det och dagen blev genomförbar. Middagen var lite krånglig då det slutade med att båda barnen åt flingor(varför bryr jag mig ens om att laga middag?) men det var ingen större fara. Klockan är nu snart halv nio på morgonen och jag tror jag låter barnen sova lite till. De var uppe sent igår, och det är ju ändå jullov. 
   Ikväll har jag lovat mig själv att ta en långpromenad för att förhoppningsvis somna ordentligt och i god tid. Vad hände med nyårslöfte nummer 11 liksom?
   Snart är det helg, så fantastiskt skönt. Jag har som sagt precis varit ledig men då har jag vänt på dygnet så mycket att det blev jobbigt. Jag ser fram emot en normal helg med fika, shopping och tjejkompisar. 

Tankar


Dela dina tankar