Sneaky fucker

Idag tänkte jag göra spaghetti carbonara till middag, för första gången i mitt liv faktiskt(fail). Men H var hos en kompis på eftermiddagen och då kändes det onödigt att laga mat till bara mig och L när det fanns rester i kylen. Så jag värmde pasta från helgen i stekpanna. Men så är det ju detta med att L ska få i sig protein också. 
   Som lösning på problemet gjorde jag carbonara-såsen i alla fall, alltså vispade jag upp äggula, olja och vatten och hade i pastan. Det var en testomgång, hon märkte inte av det så det var ju lyckat. Jag intalar mig att just äggula är väldigt proteinrikt. Sedan kunde hon äta lite strimlad skinka också. Fast bara om hon fick äta med fingrarna. Konstigt barn. 

Tankar

  • Systra di säger:

    Ägg är faktiskt det protteinet som kroppen har lättast för att ta upp! Mtv är mycket lärorikt! ;)

    2012-10-25 | 19:25:55

Dela dina tankar