Regnjacka sökes

Så i fredas var det lite stressigt, mycket som ska hinnas med osv. med lilla L hemma från kl. 12. Lyckades få henne att sova i hyfsad tid och när hon vaknade bestämde jag att vi skulle ta en promenad med vagnen för att köpa korv och bröd till kvällens middag(korv med bröd). Tyvärr var både bageriet och delikatesshandeln(där de har världens godaste korv) stängda för siesta. Så det fick bli Monoprix. 
   Sedan skyndade vi hem igen, det var varmt ute så L fick ta av sig jackan(som råkade vara en regnjacka) och jag lade den under vagnen. Vid ett tillfälle var vi tvugna att ta trappor för att komma över järnvägsspåret. Då fick L hoppa ur vagnen och jag drog den bakom mig samtidigt som jag höll koll på att hon inte rusade ut i gatan på andra sidan.
   När vi kom hem upptäckte jag till min fasa att regnjackan inte längre låg i korgen under vagnen. Den bör ha ramlat ut vid järnvägsspåret, men vi var sena till hämtningen av H så jag kunde inte gå tillbaka på en gång och leta utan gick på kvällen. Då hittade jag den inte, och jag hoppas bara att någon har hittat den och tagit vara på den, istället för att någon hittat den och bestämt sig för att behålla den. 
   Worst case scenario är ju att den blåst ut på rälset och orsakat någon olycka som lett till många människors död. Har tursamt nog inte hört talas om någon sådan oycka ännu. 

Tankar


Dela dina tankar