Liten lördagskväll ute i Paris

Precis när man kände att man hade lite koll på uteställena hemma(host) skulle man flytta hit och börja om. Eller ja, inte helt och hållet. Rue de Lappe är ju enda stället jag varit på tidigare, och eftersom ingen annan i gänget kände till något bättre så gick vi dit. Vi hittade först en thai-resturang eftersom vi alla var utsvultna. Det var bästa thai-maten jag ätit, med mycket smak och mindre fett.
   Som på nästan alla andra ställen i Frankrike kan man köpa formules eller menus, det vill säga färdigkomponerade måltider med 2 eller fler rätter till ett någorlunda förmånligt pris. För 11 euro fick jag först mitt livs godaste vårrullar till förrätt och sedan en enkel men ack så god tallrik med stekta grönsaker och kyckling. Passade på att prova thailändskt öl också, vilket jag inte ångrar. 
   Efter det bröts vårt lilla gäng upp och tre av oss gick vidare till en bar. Vi  ville egentlien till Charlotte bar och spana men det var fullt så vi hamnade på Hideout där jag var i somras. Vi fick hjälp att hitta sittplats av en trevlig tunisier som gillade Zlatan. 
  Vi tog sedan metron från Bastille till Charles de Gaulle och därifrån tog vi Noctilien(nattbuss) som stannar precis hemma hos mig så att jag bara har ca 200 meter till mitt hus. Lyxigt värre för mig, men alla har ju inte så smidiga vägar hem så Maria och Linnea fick sova hos mig. 
  Bussen var för övrigt jättemysig. Jag hade fått höra massor om att det skulle vara stökigt och så vidare men det var bara glada människor(typ som på 03:17-tåget hemma) och en busschaufför som spelade klassisk musik.
   Nästa helg blir det något nytt ställe, jag kan ju inte bara hänga i Le Marais och Bastille hela året.  

Tankar


Dela dina tankar