L'insomnie

Det blir så konstigt här i bloggen, jag skriver alltid om min dag sådär runt midnatt, så ordet "idag" kan jag tänka mig är svårtolkat. Men det beror ju på den här rytmen vi har här, vi går och lägger oss runt 3 på morgonen och vaknar vid 12. Det är inte så kul, egentligen. 
   Natten till idag, tisdag, var det värre än vanligt. Jag kunde verkligen inte sova! Jag vet inte om det var för min nalkande visdomstand, det varma vädret eller kvällskaffet jag satt i mig men jag var inte ens i närheten av att känna mig sömnig. Jag satt med datorn en stund medan Y snusade brevid mig i sängen, men vid 7 tiden kände jag att jag hade gett upp allt hopp om sömn. Så jag gick ut på promenad, plockade lite blommor, köpte en croissant och njöt av den friska morgonluften. När jag kom tillbaka runt 8 sov Y fortfarande och jag satte mig framför en film med min croissant och en kopp kaffe.
   När filmen var slut var jag äntligen trött, så jag la mig i sängen äntligen. Och sov i 2 och en halv timme, för jag hade grejer att göra idag. Plus att jag kan ju inte sova heeela dagen.
   Egentligen tycker jag sånt här är jättejobbigt. Att inte ha en normal dygnsrytm. Men det blev ju fint med blommor i alla fall. 

 
Min vas, en gammal burk för kikärter. Sådär kreativt och industiellt till stilen. 
 

Tankar


Dela dina tankar