Aprem très banal

Denna eftermiddag passerade jag som de flesta människor nog spenderar sina eftermiddagar. Hemkommen runt 15(okej, ganska tidigt iofs) efter att ha köpt en luftmadrass på vägen hem från jobbet unnade jag mig en kopp kaffe. 
   Sedan satte jag igång med kvällens stora projekt, städa duschen från diverse alger och smuts. Efter en sväng i silen kan jag ju nu säga att det inte längre är ett mysterium varför min dusch luktade unket... huuuaaa!
   Efter duschen var det badrumsskåpets tur, ut med hela förrådet av mer eller mindre nödvändiga salvor, sprayer och flaskor, torka rent, och sedan in med allt igen. 
   Sedan ringde jag min mamma, skrattade lite, fällde en liten tår (jag blev känslosam) och diskuterade vitt och brett. Under samtalet kom min älskade hem och vi lagade en middag tillsammans innan vi infann oss i vår säng där jag läste igenom viktiga mejl. Nu är klockan 23:30 och vi ska sova. 
   
Jag hade velat ha sådana här eftermiddagar jämt, produktiva och härliga och med min älskling vid min sida. Tyvärr är de sällsynta. Oftast finner jag ingen mening i att vara produktiv om jag vet att jag ska spendera hela kvällen ensam. Därför njuter jag enormt av denna kväll, även om den kan verka fantastiskt banal. 
 






 
 
 
 
 
 
 

Tankar


Dela dina tankar