Au bord de la mer

Ja, jag tjatar, men Paris är nul (värdelöst) på sommaren. För mig är det inte sommar om jag inte kan bada och spendera ledig tid på stranden. Och nej, att bada i badhus räknas inte. För mig är det förknippat med simskolor och vinter och stickiga tröjor. 
  Kanske är det på grund av detta som jag nu börjat spendera tid på PAP.fr, en sida för bostadshandel mellan privatpersoner. Jag kollar på lägenheter och så i Marseille, Nice osv. Kan mycket väl tänka mig den här eller den här. Det är lite sjukt för lägenheterna i centrala Marseille är faktiskt billigare än lägenheterna i Paris förorter. Jag trodde ju att alla ville bo vid Medelhavet?! Efter denna information känner jag ju mig bara ännu mer sugen på att bosätta mig där. Annars kan jag tänka mig ett sommarhus i Algeriet också. Vilket som. 
   Men tills nu får det väl duga med den artificiella Paris plages och kanske försöka åka på en week-end eller så någonstans. Det är ju inte så himla långt till rivieran egentligen.


(2012 besökte jag Nice på då jag tågluffade med min bästa vän. Drömmen eller vad?)

Tankar


Dela dina tankar