Nouvelle vendeuse

Så idag satte det äntligen igång, nya jobbet och den nya tillvaron. Jag satte iväg kl.9 på morgonen med lunchlåda i väskan och pirr i magen. Det visade sig att jag ska jobba på Home, alltså inrednings-avdelningen. Dog pyntdöden. Älskar pynt. 
  Jag kände mig himla stolt när en kvinna rådfrågade mig om storleken på hennes klänning i provhytten. Jag kände mig mindre stolt när folk frågade mig om storleken på lakan, svåra grejer. 

Bra saker med min första dag hos H&M
- Jag får ha sneakers på jobbet
- Jag fick häftigt nyckelband med hemliga plastkort som ser himla auktoritärt ut. 
- Folk är himla trevliga
- Min manager sa att min lunch såg bra ut

Mindre bra saker med min första dag hos H&M
- De glömde säga till mig att ta lunch.

Summa summarum var det en bra dag, jag gillar att sortera grejer och det gjorde jag mest hela tiden.  
 
(Balla kort. Och superhemliga)
 

Tankar

  • Christine&Paris säger:

    Jobbar du på H&M? Jag har typ aldrig stöttt på en enda svensk i en H&M-butik här! Däremot på COS och & Other Stories.. Fast det kanske jobbar massor med svenskar på H&M som jag inte känner till.. för att alla pratar franska. Såklart.

    2014-08-06 | 20:13:56
    Bloggadress: http://christineiparis.blogg.se

Dela dina tankar