Mon ami à la boulangerie

Jag gissar på att bagaren jag brukar gå till är kär i mig. Han ger mig presenter ibland. Som idag, la han en liten mini-croissant i min påse när jag inte såg. Inte mig emot. 

Jag åt den till kvällsmat, mycket gott!

Tankar

  • Emelie - Lever drömmen i Paris! säger:

    Åh, men gud, så sött! Lite avis faktiskt, vem vill inte ha gratis minicrossanter, liksom?

    Och tack för din kommentar, så glad jag blir av lite franska referenser. Har hört om det slanget, men kan VERKLIGEN INTE förstå hur man kan prata så.. Haha. För grön än.

    Vad är din roll i Paris? Vill gärna höra massa mer!

    Svar: Jag skulle verkligen inte påstå att jag är flytande i "verlan" men det kommer allt eftersom ;)Jag började som au pair, sedan träffade jag min kille och blev kvar i Frankrike, pluggade franska i ett år på Sorbonne och nu påbörjar jag mitt tredje år här.
    Linnea Ringhage

    2014-08-07 | 17:56:54
    Bloggadress: http://sockerskrin.blogspot.se
  • Emelie - Lever drömmen i Paris! säger:

    Wow! Då lever du min dröm lite, kan man säga. Vad jobbar du med? ;)

    Och i vilken del av Paris håller du till?

    Svar: Vad kul med en massa frågor! Om du vill läsa eller se något särskilt här i bloggen får du gärna tipsa om det :)PS. Har svarat i din blogg :)
    Linnea Ringhage

    2014-08-07 | 20:26:18
    Bloggadress: http://sockerskrin.blogspot.se

Dela dina tankar