Bonjour!

Idag är jag ledig från jobbet, fantastiskt! Firar med liiiite finare frukost än vanligt. Jag älskar verkligen frukost, speciellt när man har tid att fixa iordning något extra gott, och kan sitta och äta utan stress. Det är sådant som ger energi för resten av dagen. Eller så slutar det med att man sitter alldeles för länge i sin pyjamas och mumsar framför en film. Vilket ju inte heller är helt fel. 
  
 
Idag äter jag vattenmelon från min favorit-grönsakshandlare, han står på marknaden i mitt kvarter varje onsdag och söndag och vi brukar snacka litegrann för han känner alltid igen mig som "Hon svenskan som är ihop med en arab". Bättre än inget antar jag. 
 

Tankar

  • Emelie - Lever drömmen i Paris! säger:

    Långfrukostar är ju verkligen det bästa. Det brukar jag fixa ordning här på helgerna, köpa färska baguetter och croissanter från boulangeriet på hörnet och verkligen sitta till efter lunch. Ett bra korsord, en bra blogg eller varför inte en bra bok? Helt underbart.

    Och du, det är så roligt att få svar på alla frågor! Själv har jag en dröm om att hitta en fransman som kan hålla kvar mig i Paris. Synd att jag har utbildning kvar att slutföra i Sverige (3 år) innan jag faktiskt får återvända efter det här året...

    Men det betyder inte att jag skippar dejten jag har ikväll, hoho!

    Svar: Haha. det är rätta takter!
    Linnea Ringhage

    2014-08-08 | 14:17:51
    Bloggadress: http://sockerskrin.blogspot.se

Dela dina tankar