Utflykt till Le Vésinet

Idag var jag och Y i Le Vésinet och hämtade alla grejer som jag lämnade där i juli när jag åkte på semester i Sverige. 4 kollin blev det med två resväskor, en stor kasse skor och min elbas. Otursamt nog glömde jag min lilla förstärkare, får hämta den en annan dag. Vi hade tillräckligt att bära ändå, speciellt då det var mitt under rusningstid och RER och metro var fulla med folk på väg hem från arbetet.  
   Det var kul att få se barnen igen, speciellt lilla L som faktiskt verkade riktigt glad att se mig. H hälsade knappt, som väntat. Mamman bjöd in mig att komma tillbaka någon dag och "hälsa på på riktigt". Tror jag kommer åka dit utan Y,  han kände sig ganska obekväm där, stackarn,  när han inte förstod vad vi sa när alla pratade svenska. Fast jag har i och för sig suttit brevid ett antal gånger när han snackat arabiska med sina vänner. Å andra sidan tyckte han att Le Vésinet var jättefint och nu vill han bo där... 
 
 
Suddig bild från metron, men detta var alltså alla grejer inklämda i ett hörn.
Nu ligger de inklämda under sängen istället. 

Tankar


Dela dina tankar