Så himla trött

Lördag, äntligen! Inte för att jag har jobb och skola eller så egentligen, men efter denna veckans stress, press och slit med antagningsproven till Sorbonne känns det som nästan som att det varit en vanlig arbetsvecka. 
   Dessutom har jag nu spenderat tre veckor här. Tre veckor då jag bara pratat franska hela tiden. Det är ganska tröttande. På kvällarna är hjärnan så utarbetad och trött på att böja verb och komma ihåg vad "skurmopp" heter på franska att jag knappt hänger med alls när Y och vår coloc pratar med mig. Speciellt den senaste veckan har jag nästan inte tänkt en tanke på svenska, det är bara franska hela dagarna. Tröttande. 
   Som tur var fick jag ha ett underbart långt skype-samtal med familjen igår kväll vilket var bästa fredagsmyset någonsin!  

Dessutom är det lite tråkigt väder, vilket inte direkt piggar upp.
Tycker att det är fint att hänga kläder på tork i fönstret dock. 

 

Tankar


Dela dina tankar