Konsten att sova som en bebis

En sak som har varit jättesvår med proven är att de börjar så tidigt! Redan kl. 10 började provet i måndags.
   Okej, det är inte tidigt men jag har inte gått upp innan kl.12 på två veckor. Har liksom inte haft anledning till att gå upp tidigare än Y, som för övrigt går och lägger sig vid 2, somnar vid 4. Natten till måndagen var jättehemsk, jag ville sova men fick ingen ro. Jag brukar inte störas av ljud och ljus när jag ska sova, har alltid haft lätt för att somna i inte fullt så rofulla situationer. Men bara för att jag visste att jag VERKLIGEN MÅSTE SOVA så var det förstås jätteirreterande att höra grannens TV och vår inneboendes telefonsamtal. Och ljuset från Y's iPhone som han låg och knappade på lyste upp hela rummet kändes det som. 
   Natten till igår var jag förberedd, jag gick till sängs helt själv kl.22 eftersom Y inte var hemma från jobbet ännu och satte in mina nyinköpta öronproppar. Sedan försökte jag tänka på fina saker. Det funkade inte jättebra, inte förrän Y kom hem strax efter 1 och jag fick en godnattpuss som jag somnade. Dock sov jag ganska lätt för när han kom och lade sig vid 2 vaknade jag igen. Men, i å andra sidan sov jag som en liten bebis så snart jag fick lägga mitt huvud på hans bröstkorg. 

Så himla opraktiskt att gilla någon så mycket att det är svårt att sova utan honom. 


Tankar


Dela dina tankar