Nyårslöftena såhär långt


Bloggen har inte blivit uppdaterad på ett tag. Dels har jag haft en liten energisvacka, dels har inte mycket bloggvärdigt hänt. Nu ska det bli ändring, och jag börjar med att utvärdera hur långt jag kommit med mina nyårslöften då en tredjedel av 2013 gått redan(asså shieeet vad hände?)


Nyårslöftena:

1.       Äta fler
macarons
Har ätit max 2. Vilket i och för sig är 2 fler än innan nyår.

2.       Lära mig hoppa över spärrarna till metron sådär ballt som de riktiga parisarna
Jag har hoppat över spärrarna när nöden krävt det. Men inte riktigt lika ballt som de riktiga parisarna. För det mesta skadar jag mig.

3.       Gå på fler muséer och utställningar
Njae, kan inte skryta med att jag varit särskilt kulturell. 

4.       Spela mer på elbasen
Nope, det har inte hänt.

5.       Äta mer croissanter
Det har slunkit ner en och annan. 

6.       Spara pengar för att åka till Skottland
Jag har en Pringles-burk med småmynt. Kanske max 10 euro, som jag säkert kommer roffa åt mig av när jag är pank. Så Skottland får vänta.

7.       Räkna ut vad jag ska göra med mitt liv
Jag har en halvklar bild av vad jag eventuellt ska göra i ett år framöver. Sedan har jag inte kommit längre. 

8.       Bli bästis med minst 15 restaurang-/barägare i Paris
Har inte varit jättemycket på resturang. Men bossen på resturangen där pojkvännen jobbar känner igen mig och hälsar på mig. BFF nästa. 

9.       Ta jättemånga foton på allt och alla
Nope, samma dåliga nivå på fotograferandet som förra året.

10.   Vara extra snäll mot barnen och leka massa roliga lekar
Jag vet inte direkt om jag är extra snäll, men jag har spelat lite fotboll i alla fall. 

11.   Gå och lägga mig i tid varje kväll
Hehe, har nog sämre sovvanor än någonsin.

12.   Baka mer

13.   Laga bättre och mer avancerad mat

14.   Köpa en begagnad skateboard och försöka åka på den
Jag har fortfarande lite tid på mig att förverkliga detta, så jag chillar på det. 

15.   Ta en danskurs
Yes! Check! Jag har tagit Bollywood-danskurs, som är jättesvår och med en lärare som är sträng och lite perfektionist. Jag är dock sämst i hela gruppen. 

16.   Bli gatumusiker

17.   Äta mer baguette

18.   Läsa nyheter

19.   Lära mig texterna på några franska låtar så jag kan sjunga med till radion
Lärt mig och lärt mig, det låter nästan likadant i alla fall. Även om jag inte alltid förstår vad jag sjunger. 

20.   Hålla ordning på mitt rum
Se bild nedan. Punkt.

21.   Gå på fler nattklubbar

22.   Bli vin-kännare

 


Mitt rum.


 

Tankar


Dela dina tankar