Så ledsamt

Jag tycker så synd om min lille H. Han vill alltid leka med sin bästis efter skolan men det är sällan det funkar. Ibland säger föräldrarna nej eller så har någon av pojkarna aktiviteter på eftermiddagen. Eller så säger bästisen nej. 
   I tisdags trodde jag att det var okej även om inte mamman svarade när vi ringde för att kolla. Så jag lät H åka med kompisen. Men på väg hem fick jag ett sms där det stod att han inte fick leka med kompisar, så det var bara att åka och hämta en ledsen och arg H. 
   Idag hade jag kollat med mamman under dagen och hade fått klartecken redan när jag kom fram till skolan. Men då ville inte bästisen leka. Så H blev ledsen igen, vilket jag förstår. Jag tycker så synd om honom. Men ingen kan ju tvinga barnen att leka med varandra. Vad ska man göra?

Tankar


Dela dina tankar