Långsamma timmar

Idag var jag hemma hela dagen med L som visade lite sjukdomssymptom på morgonen men sedan var frisk som en nötkärna resten av dagen(?). I vilket fall kändes det som att tiden gick extremt långsamt hela dagen. Jag försökte sysselsätta oss med allt möjligt men inget räckte tillräckligt länge.
    Vi har lekt med trolldeg, målat naglarna, lagt pussel, åkt till Monoprix, lagat lunch tillsammans, hängt upp och ner i någon timme(hon),fått träningsvärk i armarna(jag) och bakat scones. Det sistnämnda var menat att bli hennes mellanmål innan vi skulle hämta H men på något sätt såg jag alldeles fel på klockan så mellanmålet blev en timme tidigt. Och dessutom ville hon inte smaka på vad hon bakat. 
   Jag är helt slut nu när klockan snart är 23 efter att varit ute i kylan i Paris ett tag. Och åkt tåget hem. Finns det något mer sövande än RER A?

Tankar


Dela dina tankar