Barbès - Rochechouart

Goda nyheter!
Jag har nu förälskat mig lite i en lite billigare del av Paris, nämligen Boulevard de La Chapelle. I lördags var nämligen tanken att jag skulle åka dit för att prova på en kurs i Bollywood-dans som jag hittat. Tyvärr kom jag försent för tåget strula. Men jag gick ändå dit för att se hur jag ska gå nästa gång.
   Jag steg av på stationen Barbès - Rochechouart, tvåans linje. Stationen ligger ovan mark, på en viadukt. Under spåret hålls det marknad på lördagsmornarna! Fullt av araber överallt, precis som jag vill ha det haha! Alla ropade "Yalla yallla, halal halal! Inschalla hemdulleh!" Jag fick lust att ropa tillbaka "Bira bira bira!" för att se om någon skulle svara "Bärs bärs bärs!" Det var den typen av stämning.
   Jag skulle vilja bo där, i en av de gamla byggnaderna. Det är nära till turkiskt spa också, aldrig fel. Och självklart lockar det att bo bara en station från Butte de Montmartre, själva Montmartre-kullen alltså med Sacré-Coeur.
   Planerandet inför september fortsätter!

Tankar


Dela dina tankar