Älska kortison

Kortison är magiskt. Glöm Strepsils, Bafucin eller vad ni än brukar ta vid halsont. 
   På bara 1 minut försvann allt mitt halsonda efter att ha tagit kortisontabletterna den franska läkaren skrev ut till mig. Jag älskar den franska läkaren. 
   Idag, torsdag så mår jag helt otroligt mycket bättre. Jag fick sovmorgon av min snälla värdfamilj och gick upp vid 9 ungefär. Åt en långsam frukost, ringde hem för att meddela att jag inte var död. Tog min morgonladdning med medicin(sammanlagt 4 tabletter, har aldrig ätit så mycket medecin i mitt liv) och njöt av morgonsolen. Efter att ha slängt in en tvätt med handdukar och lakan(måste få bort alla sjukdoms-bacillusker) gick jag på promenad till centrum i vårsolen. Jag köpte "Kafka sur le rivage" i pocketform hos bokhandlaren, samt ett gratulationskort och två små anteckningsböcker, något jag tänkt länge att jag ska köpa. 
   När jag kom hem lagade jag en liten potatisgratäng. Så värt, har verkligen längtat efter ordentlig mat de här senaste två dagarna när jag varit sjuk. Har ju mest levt på yoghurt och mackor. Potatisgratäng kanske inte är så nyttigt, men jag hade i extra mycket vitlök så det kanske hjälper mig att hålla mig frisk... kanske?
   Summan av kardemumman: Massor av ny energi, nästan ingen feber, 90% av halssvullnaden borta. Solen lyser, jag har fått mat. Bra dag, tänker laga pizza till midddag(på en torsdag!).
 
 

Tankar


Dela dina tankar