Matlagning med barnen

Idag lyckades jag få till det så smidigt att jag och H lagade mat tillsammans. Oftast vill jag helst inte ha barnen i köket alls eftersom det finns gott om vassa knivar och fräsande varma kärl på spisen.
Men idag testade jag nytt recept, fisk panerad i kokos. Och att panera är ju inte så farligt så det fick H göra. Dock hann vi inte färdigt med allt, jag hade köpt lite mycket fisk. Ca 3 gånger mer än vad som var beräknat till 4 vuxna. Men men, det var roligt att ha honom i köket. Och lilla L tittade nyfiket på. Båda åt. Slutet gott, allting gott.
Jag tyckte också att fisken var god, nästa gång kommer jag servera den med något mer exotiskt än potatismos. Det passade inte riktigt med kokosen. 
    Receptet hittade jag för övrigt i "Saras kök", en av mina kokböcker som min familj skickade hit. Har inte använt den så mycket innan eftersom recepten är så vardagliga för det mesta. Men nu börjar man uppskatta sådant lite mer. Fiskbitarna doppades i mjöl, ägg och slutligen i en blandning av riven kokos och stöbröd. Mums!

Tankar


Dela dina tankar