Söndag som helt spenderades på Champs Élysées

 
 
Söndagen började med att jag och Elin gjorde amerikanska pannkakor till frukost. Picknick på golvet i mitt rum, stolta över resultatet. Sedan in till Paris för att träffa Maria och åka skridskor på Champs Élysées. Elin avstod dock men agerade snäll fotograf och väskbärare. Sedan blev vi tvugna att dra vidare, vi hade nämligen biljetter till Twilight(varför gick jag med på det?). Tog oss en kebab(typ) på vägen till biografen. Det var längesen jag åt fet, salt mat, uppskattades. 
   Bion var mysig, man behöver tid då man bara sitter och slappar. Efteråt gick jag och Maria tillbaka till isbanan och åkte igen. Jag råkar ju ha lite kontakter så vi fick åka gratis, alltid trevligt. Och eftersom det var söndagskväll fanns en DJ på plats och spelade musik för alla skridsko-entusiaster, glasklart(eller?).
   Totalt gick jag upp och ner längs Champs Élysées typ 4 gånger. Deras juldekorationer är inge fina alls, hela gatan ser ut som ett rymdskepp. Saknar svensk jul litegrann. Har fått förklarat för mig att Paris är den vackraste julstaden, jag skulle vilja säga att jag inte håller med.  

Tankar


Dela dina tankar