Slottet i Versailles






 
 
 




Jag var ju som sagt på slottet i Versailles förra fredagen, hann inte riktigt med allt men man kan ju alltid åka tillbaka.

Tankar

  • Mikaela i Frankrike säger:

    Har några frågor om Versailles, tar det lång tid att åka dit från centrala Paris och är det svårt/enkelt? Värt att gå in i slottet, dyrt? Ska nämligen till Paris om 3 veckor och vi funderar på slottet :D var det värt?

    Svar: Ungdomar under 26 från Europeiska unionen går in gratis, det är bara att visa upp ID vid ingången. Jag tror nästan att trädgården är mer värd än själva slottet som mest består av tavlor och fina rum men inte kändes så stort. Kan också vara så att jag missade en del för jag var så stressad när jag var där. Jag åkte inte från centrala Paris dit, utan från min hemort Le Vésinet, så jag kan inte riktigt säga hur smidigt det är, men det är inte säkert att det går en direktlinje till Versailles, utan det kan vara så att du måste byta på någon station. Men det är turistanpassat naturligtvis, så det är inte svårt att hitta. Räkna med att det tar ca 1 timme att åka dit.
    Linnea Ringhage

    2012-11-11 | 13:42:36
    Bloggadress: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Dela dina tankar