Riktigt tung dag, förutom lunchen

Idag var jag hemma med lilla L på grund av att hon var sjuk. Vi åkte och handlade lite snabbt det som var allra mest akut och sedan skulle jag köra till La Défense för att möta upp mamman som skulle ta L till ännu en doktor. Jag hade fått en riktigt enkel instruktion på hur jag skulle köra men lyckades ändå köra fel och irrade runt som en stolle och svor för mig själv varje gång jag hamnade fel. Tursamt nog finns ju GPS också, så vi kom fram till slut. Medan L och mamman var hos doktorn satt jag kvar i den parkerade bilen. Jag ville sova, hade huvudvärk och var riktigt trött trots att jag nog sov 9 timmar inatt. 
   Efter doktorbesöket bjöd min au pair-mamma mig på lunch på resturang. Det var väl egentligen ett bra tillfälla att snacka lite, vilket jag känner att jag borde göra mer, men min huvudvärk fick mig att istället fokusera på min mat. Det var helt enkelt fläskkött i curry med potatismos, men oj så gott med riktigt potatismos och kryddor! Om inte barnen hade varit så smak-skygga hade jag bara lagat curry-grytor. 
   Eftermiddagen bestod av hämtning, matlagning och middag. Det var bråkigt och skrikigt vid bordet, H var riktigt arg några gånger och gjorde allt för att testa mig. Utan någon chans att disciplinera honom på riktigt nöjde jag mig med att tjata. L grät mest för det ena och det andra. 
    Så ikväll kommer jag trösta mig själv med en del lösgodis hemifrån. Den där påsen som verkade så stor när jag åkte hemifrån känns numer alldeles för liten. 

Tankar


Dela dina tankar