Noll koll, feber och allmänt förvirrad

Det dummaste man kan göra är att lägga sina viktiga papper på ett ställe där man lägger all annan skit man samlar på sig. Men det gjorde jag ändå. Så idag hittade jag mina viktiga papper under gamla yoghurtburkar på mitt nattduksbord. 
   Första viktiga pappret var mina papper från Skatteverket. Det var nära att jag hade missat att betala in min skatt. Jag vet inte riktigt vad som händer då. Så nu har jag betalat in den.
    Det andra viktiga pappret var min trafikbot som jag fortfarande inte tagit tag i. Ve och fasa när jag insåg att den nästan också blivit försenad. Men om jag förstått det rätt så har jag några dagar på mig, om jag betalar på ett krångligare sätt. Då får man extra tid. Det är liksom inte ens jag som ska betala, så det känns ju dumt att göra den försenad. 
   Känner i allmänhet att jag inte riktigt gör mitt jobb så bra just nu, på grund av att jag är sjuk. Jag orkar inte vara särsklit sträng, eller leka så mycket för den delen heller. Min au pair-mamma har entledigat mig från veckohandlandet för att hon tycker synd om mig. Det är gulligt men känns jättedumt på samma gång. Jag är ju inte så sjuk att jag inte fungerar, bara lite hängig. Jag försökte hitta brustabletter med c-vitamin igårkväll, kom hem med någon sorts brun tuggtablett som skulle smaka körsbär men smakar snus som innehålller över 200% av rekomenderat dagligt intag med c-vitamin. Ger mig ut på jakt ikväll igen efter tabletter, ska prova ett annat apotek. Sen kan jag köra dunderkuren(= ett rör tabletter i en kanna vatten, dricks så snabbt som möjligt och följs av sömn. Sedan är man frisk)
    Men i Frankrike är alla hypokondirker. Fransosen jag träffat började prata om doktorbesök. För en förkylning?!
   Jag svarade med att jag är svensk. Vi är vikingar.

Tankar

  • Mikaela i Frankrike säger:

    Haha känner igen det där om läkarbesök vid förkylning. Snälla, det är ju bara en förkylning. Min värdfamilj höll på så också att jag skulle se en läkare för en ihållig förkylning, de hade dock rätt, det var luftrörskatarr men ändå.

    Svar: Haha! Sensmoralen är alltså att man ska gå till doktorn ändå?
    Linnea Ringhage

    2012-11-11 | 13:47:50
    Bloggadress: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Dela dina tankar