Konstig stämning och rytm

Mina au pair-föräldrar skulle på fest på lördagskvällen, så jag skulle vakta barnen. Tog med mig Elin hem som sällskap. Men ca 5 minuter efter att föräldrarna gått kommer pappan tillbaka. Han hade ångrat sig och tänkte stanna hemma. Min au pair-mamma kom också tillbaka och de bråkade lite en stund kring huruvida det var viktigt eller inte att pappan följde med. 
   Alltid lika jobbigt att bevittna bråk, vart ska man ta vägen? Jag har klagat lite på pappans beteende hos mina vänner, men egentligen ska jag väl inte döma. Min familj är minst lika störd som alla andras, haha!
   Lördagskvällen fick en konstig rytm. Vi åt middag, jag, Elin, barnen och pappan. Lite konstig stämning kring bordet. Sedan nattade pappan barnen, jag fick hjälp av Elin att diska. Sedan målade vi naglarna och åt godis på mitt rum, allmänt trevligt. 
   Efter en stund gick pappan ut igen och jag var åter i tjänst. Självklart vaknade L så jag var tvungen att sitta med henne en lång stund tills hon somnade igen. Någon timme senare kom pappan hem igen(någon gång vid 23 tror jag) och jag och Elin gick och la oss. Kul lördag. 

Tankar


Dela dina tankar