Jag trodde jag hade en lugn kväll framför mig...

Efter att köket var städat och barnens rum var torsdags-städade så slutade det hela i att de båda attackerade mig med sina små fingrar tills jag skrek av skratt (är väldigt kittlig). Det kändes som en bra kväll. Sedan började jag och H bråka, för han får inte sätta på datorn. Han blir arg, börjar slåss och jag kan rent fysiskt inte få upp honom för trappan till hans rum så det slutar med att jag sätter honom på en stol i matsalen som straff. Han sitter inte kvar.
   Men vad ska jag göra? Jag har inte fått några hintar om hur man diciplinerar i det här huset. Kanske sker det inte alls. När mamman kom  hem försökte jag ta upp det, men det stressades igenom som allt annat. Men hon tyckte inte att jag gjorde fel i alla fall, vilket känns rätt bra. Hoppas bara på att kunna starta om helt imorgon och bara vara jättehård på alla regler och fortsätta så så att det inte blir en massa tjafs i framtiden. 

Tankar


Dela dina tankar