Blev tvungen att umsteigen.

 
(Okej, umsteigen är tyska men det är ett av mina favoritord)

Igår var första gången jag tog fel tåg när jag skulle hem. Jag brukar alltid vara jättenoga med att hamna på rätt tåg men av någon anledning så brydde jag mig inte om att kolla på skärmen som anger vilka stationer som tåget stannar på. Min tåglinje (RER A) är inte helt lätt att förstå sig på alltid. 
 
 
Men som tur var så uppfattade jag att jag hamnat fel ganska snart, i Houilles Carrières sur Seine, och hoppade av, åkte tillbaka till Nanterre Préfecture och fick vänta på rätt tåg där. Det är så skönt att tågen här går nästan hela tiden, om de inte går var femtonde minut så går de var tionde. Lite skillnad mot hemma där de går en gång i halvtimmen, om man har tur. 

Tankar

  • Anonym säger:

    Haha jag har också gjort det misstaget, men turligt nog funkar både chatou och houilles carrieres sur Seine för mig :)

    2012-11-23 | 12:31:06
    Bloggadress: http://vilseiparis.blogg.se

Dela dina tankar