Några dagar in i jobbet

Sedan i måndags har jag jobbat "fulltid" eftersom skolorna här i Frankrike inte startat ännu. Detta har inneburit full rulle från morgon till kväll. Barnen skall först äta frukost, sedan skall vi in i bilen för att lämna 8-årige H på tennisskola som praktiskt nog pågår några timmar under sommarlovets dagar. Båda barnen in i bilen, spänna fast lilla L och ha koll på bilarna som kör förbi, kolla så att H sitter ordentligt i stolen och sedan göra en antagligen förbjuden u-sväng för att komma på rätt väg mot tennisplanen som ligger på ca 15 minuters gångavstånd, men eftersom trafiken är galen ska man inte gå dit med 2 barn.
Efter lämningen förflyter två och en halv timme ensam med lilla L då jag även passar på att snygga upp i köket om jag inte hunnit det innan. När H åter är hämtad (samma resa med bilen) lagar jag lunch till oss tre, något som är lite krångligt i ett nytt kök med gasspis (!) och två barn som verkligen inte äter allt. Pasta med ost är ett säkert kort i alla fall.
Idag hade jag lite tur eftersom H skulle iväg och leka med en kompis som bor i princip längre ner på gatan. Vi kunde således promenera dit, och han var väl omhändertagen några timmar medan jag passade lilla L igen.
Svårast är att ha båda barnen samtidigt eftersom man inte har ögon i nacken, och de är båda ganska duktiga på att hitta på farliga saker. Jag kämpar vidare, på söndag är det hel-ledigt så vitt jag vet. Lördagen bär med sig vissa förpliktelser, men det är överkomligt.

Tankar


Dela dina tankar