Chui pas un gangsta

Alldeles för många franska rappare är så himla löjliga. Det är väldigt mycket "Jag ska skjuta dig, jag har suttit i fängelse, jag är GANGSTA!!"
   Men så finns Oli och Bigflo, två unga killar som gör underbart rolig hip-hop. Tillexempel dagens video, "Gangsta": Som handlar om att de inte alls är gangsta. Hur bra som helst. 
 
 
"J'ai rien d'un gangsta, j'ai pas d'shit, j'ai pas d'coc', ni d'héro'
J'ai pas d'crew, j'traîne pas, faut qu'j'bosse mon interro
En soirée, mes potes se la jouent bière et vodka
Hé, Bigflo, sers-moi un grand verre de Coca
Si tu m'files un flingue, j'saurais même pas m'en servir
J'fais quoi d'une Ferrari ? J'ai toujours pas mon permis
J'ai déjà pleuré devant un film au lit, mélancolie
Moi, j'suis allé en prison, mais qu'au Monopoly"

Jag har inget av en gangster, inget hash, inget koks, inget heroin
jag har inget crew, jag måste plugga till mitt prov.
När vi går ut dricker mina polare öl och vodka, 
hey, Bigflo, ge mig ett stort glas Coca-cola.
Om du ger mig ett vapen skulle jag inte veta hur man använder det
Vad ska jag med en Ferrari till? Jag har ännu inte mitt körkort. 
Jag har redan gråtit framför en film i min säng, melankoli. 
Jag har har åkt i fängelse, men bara i Monopol. 

Tankar


Dela dina tankar