Essaye encore

Jag fick plötsligt lust att börja skriva så smått på bloggen, nu när livet inte är sådär svårt liksom. För senast jag skrev här var allt ganska jobbigt ju. 
   Men den där hemliga grejen var en lägenhetsvisning och den lägenheten bor jag i med Y sedan februari. Sedan senast har jag även hunnit avsluta mina franska-studier och blivit godkänd på DALF-provet nivå C1 (5 av 6). Början av maj till mitten av juni var jag hemma på semester hos mamma och syskon, eftersom min lillasyster tog studenten och det vill man ju inte missa för allt i världen! 
   Så denna gång när jag åkte iväg för en tredje omgång i Frankrike åkte jag dit utvilad och glad till något jag kan kalla "mitt eget" (även om jag bara hyr av en lynnig fransman). Planen är att arbeta vidare, förhoppningsvis byta arbetsplats någon gång och leva livet med min kärlek. Ända tills nu har jag inte blivit inkallad till jobbet så jag har haft mysiga dagar med Y som haft lite ledigt. Vi har ätit ute, kollat på fotbollsmatcher och promenerat längs Seine där det annordnas en del kul grejer under sommaren. Igår var jag dessutom på konsert med ett favoritband sedan tonåren och fick hoppa och skrika mig trött och lycklig. Fantastiskt. 
  Idag föll jag för frestelsen att åka till Ikea för lite nödinköp och fastän det inte var tanken så blev det att jag köpte lite i deras "Épicerie" (Skafferi). 

 
 


 

Tankar


Dela dina tankar