Le CV français

Förra veckan, andra arbetsveckan alltså, fick jag jobba sjukt mycket. Det var dock vad jag väntat mig och jag slapp ha tråkigt. Även Y är tillbaka som vanligt på jobbet nu. Det tråkiga är väl att det inte blir tid till annat, det var knappt att allt hemmafix blev gjort typ tvätt och disk och det fanns knappt mat hemma för jag hann aldrig handla. 
   Men denna vecka fick jag bara två arbetsdagar, vilket är värre. Visst, jag kan ju säkert hitta massa saker som behöver göras egentligen men jag ville verkligen jobba. Inte minst för min ekonomis skull. Men om inte annat så har min chefs kraftigt dynamiska schemasättning bekräftat vad jag redan tänkt och motiverat mig att söka nytt jobb, så idag skickade jag CV till H&M och hoppas på att jag har en liten fördel som svensk, haha!
   I vilket fall tog det en EVIGHET att skriva ett brev till dem för det är himlans svårt. Jag hade ett så kallat lettre de motivation (motivationsbrev) sedan innan men det behövde uppdateras. CV är ju så mycket enklare och roligare, för där kan man liksom hålla på och göra fint. 
 
 Såhär ser mitt franska CV ut. Upptäckte lite missar när jag
la upp bilden nu men det kanske inte är så farligt....

Tankar

  • Christina H säger:

    Jag håller alla mina tummar😄

    Svar: Tack!
    Linnea Ringhage

    2014-07-06 | 14:11:46

Dela dina tankar