Tillbaka på Sorbonne

Vilken tur att jag åkte hem till Sverige igen i januari och samlade krafter, för det känns ganska tungt att börja med skolan igen.
På ett sätt kan det vara ganska skönt också, att komma ur den tröttande rutinen från jullovet då jag mest jobbade. Samma arbetskostym varje dag, samma tomma gata och nästan samma mat varje dag. Hade det inte varit för att jag kunde hänga så mycket på Y's restaurang hade jag nog tråkat ihjäl mig.
Men nu när jag har lektioner och olika tider varje dag, blandat med jobb då och då, känner jag ändå ibland att det var bättre förr. Imorse tyckte jag att det var jättejobbigt att behöva välja kläder t.ex.
Men ny termin innebär även byte av vissa kurser. Jag kommer nog mest sakna Litteratur och konst, men jag ska ha samma lärare (Monsieur "Holländskt-krångligt-efternamn) i Poesi, så jag hoppas det blir bra det med. Historia-kursen ligger kvar från förra terminen men nu går vi in på Paris historia mer specifikt, vilket redan visat sig riktigt intressant. Kan säkert komma att bli användbart om man får besök.
Nytt år, nya tag. Om jag ska få mitt eftertraktade 17/20 så är det läge att lägga manken till. Hur tråkigt det än må vara.




Tankar


Dela dina tankar