Missförstånd

Efter nyår återgick jobbtempot väldigt snabbt till det normala. Nästan tomt på restaurangen med andra ord. Igår stod jag där i tre timmar utan särskilt mycket att göra. Min kvälls-manager sa åt mig att gå hem vid 22, men bad mig komma tillbaka till förmiddagspasset, idag alltså. Sedan sa han (trodde jag iaf) att jag inte behövde komma in de närmsta kvällarna framöver.
    Morgon-managern blev förvånad när han såg mig, och lät mig gå bara efter en timmes jobb eftersom det inte fanns något jobb att göra. Jag antog med andra ord att jag var helt ledig över helgen.
   Men nu ringde min morgon-manager precis efter att ha pratat med den andre, och tydligen hade jag missuppfattat allt. Jag ska komma in både för förmiddagen och kvällen under fredag lördag och söndag, men kan bli hemskickad när som.
   Lite ovärt egentligen för mig, men vad gör man?

Tankar


Dela dina tankar