Marathon



Eftersom den den jag delar arbetsveckan med är bortrest så är det jag som jobbat varje kväll, och ibland förmiddagar, sedan jag kom tillbaka den 28:e. De dagar som jag jobbade två pass var det ganska tråkigt emellan, jag hade varken tid att åka hem eller lust att stanna på jobbet. Det blev en del promenader.
Men de senaste dagarna har Y varit ansvarig på resturangen där han jobbar och så har det inte varit så mycket kunder. Så jag har kunnat hänga där litegrann. Jag nallar desserter och pommes och tittar på när Y jobbar. Han är nog Paris duktigaste resturangarbetare. Han klarar liksom allt.
Det är mysigt att vi jobbar så nära varandra. Även när jag inte vill hänga där så tar jag vägen förbi när jag ska till metron efter att slutat jobbat. Bara för att se om han möjligtvis råkar ha sin cigarettpaus.

Tankar


Dela dina tankar