DALF C1

Torsdag, lektioner 6 timmar i sträck med start kl.8. Underbara torsdag...
   Efter skolan stressade jag från gamla Sorbonne till nya Sorbonne för att lämna in anmälan till DALF-provet, då sista chansen att anmäla sig är idag. En himla massa papper ska man ha med sig, kopior på både det ena och det andra, fastän det mesta måste redan finnas registrerat i skolans register. Typiskt fransmän att älska pappersarbete. 
  DALF-provet är ett prov för att fastställa ens nivå i franska som vem som helst kan anmäla sig till. Det arrangeras flera gånger om året på olika platser. Jag har valt att göra provet för nivå C1, den femte av sex nivåer. Jag vet inte om jag riktigt är på den nivån ännu, men jag har en månad att förbereda mig under. Jag måste verkligen göra bra ifrån mig, för om jag får bra betyg så är det giltigt livet ut, vilket är väldigt användbart. 
  I min utbildning är provet frivilligt, men eftersom jag tar studielån måste jag göra det då CSN kräver att man utbildningen avslutas med ett prov. Men de flesta i min klass tar provet ändå. 

Tankar

  • Ellinor säger:

    Du om alla kommer klara dig, jag tror på dina krafter #genious
    <333

    Svar: haha, du är för söt!
    Linnea Ringhage

    2014-02-06 | 20:58:25

Dela dina tankar