Très fière de mon budget

Som vid varje månadsskifte hädanefter så gick jag idag över mina utgifter, även om det blev lite sent denna gång. Det var trevligt att se att vi inte gick 400 euro back denna månad, så som vi gjorde förra gången. Men det berodde snarare på att jag inte fick någon lön alls nästan i juni.
   Jag är rätt stolt över att jag lyckas hålla bok över nästan alla mina utgifter. Klart att någon baguette glöms av då och då men i stort har jag himla bra koll på vart mina pengar tar väg. Just nu är jag bara förbryllad över hur mycket pengar som går ut i matavgifter! Sådant man aldrig anade när man bodde hemma hos mamma....


Miniräknare är bra att ha

Gamla kvitton gås igenom....
 

Tankar

  • Emelie - Lever drömmen i Paris! säger:

    Duktig med strukturerad budget. Nu efter flytten är jag faktiskt inte alls lika noggrann som hemma i Stockholm... Vad skulle du säga går åt mest pengar på, i matväg? Vad handlar ni mest och äter? :)

    Svar: Tack så mycket! ´Jag frågar mig samma sak... Kött är ju iofs dyrt, och det köper vi dessutom alltid hos slaktaren så det gör väl sitt. Sedan gör jag lite för många småköp i de nattöppna butikerna där det är dyrare. Men vad göra liksom när man behöver potatis och Franprix har stängt? ;)
    Linnea Ringhage

    2014-08-11 | 20:15:41
    Bloggadress: http://sockerskrin.blogspot.se

Dela dina tankar