Passsionée, inspirée, motivée

Igår när jag satt där med Chitai så snackade vi mycket skit, sådär som man gör på härligt avslappnade kvällar. Men vi gled också in på mer viktigta saker, livsmotivation och mål i framtiden. Båda två är vi ganska överens om att vi inte riktigt är där vi vill vara i livet. Och båda två är vi ganska överens om att det krävs passion och motivation för att hamna där vi vill. 
  I Chitais fall handlar det om att kunna starta sitt drömföretag, och i mitt fall handlar det väl om att hitta tillbaka till sakerna jag älskar, att få in mer passion och glädje i mitt liv helt enkelt. Missförstå mig rätt, jag går inte runt och är olycklig om dagarna, men jag kan ibland känna att jag saknar den där känslan av "Yes, nu ska jag göra det där som jag bara ääälskar!"
  Innan mitt liv blev så himla nytt och omtumlande, medan jag fortfarande bodde hemma i Sverige, så höll jag ändå igång rätt bra med kreativa och produktiva projekt. Jag hade musiken, spelade elbas i två band och lite piano, jag tecknade hela tiden(även om det aldrig blev särskilt vackert) och jag arrangerade en konsertkvälll med åtta band för välgörenhet. 
   Här har jag tappat det där, trots att jag betalat för extrabagaget som elbasen utgjorde. Och det får mig att känna mig lite halv och borttappad. Så jag måste liksom hitta tillbaka till det där. På något sätt.


Tankar

  • Christine&Paris säger:

    Jag känner lite likadant där. Vi får hoppas att vi båda snart hittar någonting vi brinner för :)

    Svar: Ja :)
    Linnea Ringhage

    2014-08-02 | 15:47:22
    Bloggadress: http://christineiparis.blogg.se
  • Molly säger:

    Sv: Visst är de snygga. Köpte de på aliexpress.com för en väldigt billig peng!

    2014-08-02 | 16:18:36
    Bloggadress: http://www.mollybergh.se
  • Ellinor säger:

    Sötnöt, du kommer alltid hitta på något som du älskar. Du är så driven och motiverad. Hey, kanske börja pole dancing? haha kram

    Svar: Skulle äääälska poledancing!
    Linnea Ringhage

    2014-08-02 | 19:56:42

Dela dina tankar