Oh, pas d'eau

Såatte... mitt vatten bara försvann ikväll. Helt plötsligt, inget vatten när jag skulle tvätta händerna.  
  Jag började ju såklart tänka "Vad har jag gjort? Har jag haft sönder något? Finns det någon obetald faktura för vatten som jag inte känner till?" Jag har ju ingen koll alls, första gången det händer mig och jag är fortfarande en ganska ovan hyresgäst i allmänhet.
   Jag försökte googla lite men det var inte mycket till hjälp (kom bara in på belgiska sidor om avlopp). Då gick jag istället ner för att se om det gick att hitta felet i elcentralen i min trappuppgång. Men nej, självklart inte. 
   Men, på gatan utanför rann det en massa vatten, och när jag tittar bort mot korsningen ser jag gaslednings-arbetare. Så jag gick och frågade dem. Visade sig att de haft sönder något. 
   Fransmän. 

Nu har jag dock fått tillbaka vattnet, vilket ju var bra då jag gärna vill typ diska osv. 
 
 

Tankar


Dela dina tankar