Jeudi c'est pour l'afterwork

Jag tog inga kort, som vanligt. Fotocred till Alvin. 
 

Jag fick ett ryck och bjöd in några vänner till afterwork hemma hos mig på torsdagen. Då fantasin tröt valde jag att bjuda på "svenskt småplock" vilket blev köttbullar, raggmunk, sill, gubbröra och knäckebröd. En salig röra helt enkelt. Och så drack vi Vargtass, som i Sällskapsresan 2. Med den enda skillnaden att det var köpesprit och inte hembränt. Jag gör det till nästa gång istället.
   Eftersom jag var osäker på om afterwork var ett vedertaget uttryck här i Frankrike kände jag mig tvungen att förklara uttrycket i min inbjudan, som för övrigt såg ut såhär, och ja, man måste ha med Zlatan när man kör svenskt tema. 
 

Och ikväll
ska det bli kick-off på jobbet, ännu ett ord som de flesta fransmän inte använder. Spännande att se vad det ger... 
 
 

Tankar

  • Emelie - Lever drömmen i Paris! säger:

    Mengud, så spännande. Berätta gärna mer! Vad tyckte de? Hur var det? Var de införstådda med det svenska innan?

    2014-08-23 | 22:19:24
    Bloggadress: http://sockerskrin.blogspot.se

Dela dina tankar