Je suis gâtée

Man blir himla bortskämd av att jobba på resturang har jag insett. När jag jobbade på La Bûcherie kunde jag beställla vad som helst av kocken som lagade det åt mig direkt. Tänk, varm färsk mat! Behövde inte ens diska ch det fanns dagar då jag bara åt på jobbet. 
   Men nu är sötebrödsdagarna över, jag måste numera släpa med mig lunchlåda till jobbet. Det är ju skitknepigt! Man måste liksom planera och ställa sig och laga mat kvällen innan. Jag bör kanske tillägga att vi inte gör så många storkok här hemma så det blir liksom inte rester över dagligen. 
  Så för att få i mig bra mat och inte bara leva på omelett och mackor var jag och köpte en massa linser idag. Det är ändå himlans gott och proppat med proteiner som jag annars kan ha svårt att få in i min kost. Så det blir linsgrytor, linsoppor och linssallader för hela slanten från och med nu. 
 Senare kommer jag få tickets restaurant, resturangkuponger som jag kan handla mat med men det blir om en månad eller så. Dessutom tänkte jag ändå försöka spara kuponger till något resturangbesök med Y. Om det nu funkar på det viset. Har aldrig fått resturangkuponger innan. 

Återstår att se vad som är goast, torra linser eller på burk

Tankar


Dela dina tankar