Bonjour à 13h

Klockan är snart ett, jag sitter och äter frukost. Äggmacka och croissant, kan det bli mer kulturkrock över en måltid?
  De senaste 2-3 dagarna har jag varit sjuk, vilket är skittråkigt! Dessutom har jag lyckats smitta Y, så han är också sjuk. Så himla typiskt då vi haft ovanligt mycket tid tillsammans detta veckoslut eftersom jag jobbat stängning och därför inte behövt gå och lägga mig kl. 22 varje kväll. Igår var jag helt ledig från jobbet och då passade vi på att gå till banken tillsammans och göra lite ärenden innan Y började jobbet. Det är alltid en underlig men härlig känsla att gå hand i hand med honom i dagsljus. Det är ganska sällan vi ses innan midnatt liksom. 
   Igår hade jag köpt en film som vi tänkte se, men efter att ha lagat en ordentlig middag till oss två var jag helt slut, och Y likaså. Det slutade med att vi kollade youtube-klipp tillsammans innan vi utmattade somnade med kläderna på och disken framme. 
  Så romantiskt är det att vara sambo, jobba och vara dunderförkyld. 
 
 

Tankar


Dela dina tankar