Trött fredag

När jag var klar i skolan i fredags satte jag mig en stund vid Seine i Sainte-Michel. Det var fint väder och jag passade på att läsa igenom en text vi fått på sista lektionen. Ganska mysigt. Sedan drog jag mig hemmåt och såg fram emot att få koppla av, äta i stillhet och dra runt i pyjamaskläder resten av kvällen. 
  Men det blev inget med det, för någon timmme efter att jag kommit hem uppdaterade min kompis facebook-evenmanget för sin födelsedagsfest. "Yay, bara tre timmar kvar!". 
   Fan! Jag hade varit helt övertygad om att det var på lördagen vi skulle fira! Jag satte i mig en macka och två kaffekoppar, bytte pyjamasen mot klänninng och fick sedan dra iväg på metron. Ville hem och sova mest, men har man lovat så har man.  
   Festen var trevlig, födelsedagsbarnet hade hyrt loftet på en pub och dragit dit sina kompisar. Jag kände inte någon, men alla var härliga människor. Speciellt när de berömde mig för min franska, det tyckte jag om. ("Varför pluggar du franska, du talar ju perfekt!" hehe) Efter några timmar var det dock dags att kasta in handduken och ursäkta mig, jag behövde komma hem och sova. 
   På söndag har jag och Chitai special-planer, först gratis-yoga på morgonen, sedan indisk lunch. Vi gillar att äta tillsammans. Och att försöka oss på yoga-positioner vi inte klarar av. 

Tankar


Dela dina tankar