Sammanfattning av skolveckan

Måndag - somnar nästan på historielektionen som börjar kl. 8 på morgonen, återhämtar mig dock och lyckas hålla mig vaken under nästa lektion, Litteratur och humanoria. Slutar 12, helt slutkörd.

Tisdag - Sovmorgon. Första lektionen, Språkbruk, börjar kl. 12. Efter det, Litteratur och konst. Jag kan inget om konst. Vi beskriver bilder, min hade en båt.

Onsdag - INGEN SKOLA OMG SÅ SKÖNT! (hehe)

Torsdag - upp tidigt igen, börjar kl. 8 med Skrivning, vi analyserar texter. Äntligen något jag känner att jag kan. Andra lektionen, Oral. Känner mig som klassens sämsta elev för jag hänger inte alls med i vad läraren säger, han pratar skitsnabbt. Slutar 12

Fredag - På fredagar är jag i gamla Sorbonnne-byggnaden, som är jättefin! Typ Hogwarts!. Börjar dock 13 vilket är sämst för det är precis då man vill äta lunch. Istället har jag Uttal, vi jobbar med röstorganen och facktermer. Jag uttalar inte en enda stavelse under hela lektionen. Kl. 15 är det Språk och litteratur, vi diskuterar böcker och författare jag aldrig hört talas om.

Sedan är det underbar helg!

Tankar

  • Anonym säger:

    Så duktig är du!!

    2013-09-28 | 11:43:08
  • Elin säger:

    MEH det var från mig

    Svar: Tack vännen!
    Linnea Ringhage

    2013-09-28 | 11:43:21
    Bloggadress: http://elinnisabella.blogg.se/

Dela dina tankar